lianneroeleveld.reismee.nl

De eerste dagen met mn nieuwe familie

Hallo allemaal in Nederland!

Ik was van plan om de eerste dag al een blog te schrijven maar ben nu al 4 dagen verder.. Heb er nu al geen tijd voor, dat beloofd denk niks goeds voor mn volgende blogs! Maar ik ga mijn best doen. Maandag kwam ik om 10.10 Irish time aan op het vliegveld in Cork. Toen ik met mn koffers door de welbekende deuren kwam had ik verwacht mn nieuwe familie te zien en vol enthousiasme hun te ontmoeten. Maar helaas.. ze waren er nog niet, er was geen plek in de parkeergarage! Gelukkig kwamen ze een paar minuten later binnen rennen. We hebben er eerst heel hard om moeten lachen maar daarna alsnog het warme ontvangst, en kreeg gelijk een dikke knuffel van de kids en mn host mother. In de auto onderweg naar hun huis hebben we veel gekletst en onze levenswijzen vergeleken. Soms was ik een beetje afgeleid want; waaauuw wat een prachtig land is het, veeel mooier dan op de foto's!! Voordat we naar mijn nieuwe tijdelijke huis reden zijn we wat boodschappen gaan doen voor de lunch en heeft Mary me met de auto eenrondleiding gegeven door Dungarvan. (Zie foto's) Eenmaal thuis heb ik van de kinderen een rondleiding gekregen, natuurlijk eerst de speelkamer en ál hun speelgoed! Het zag er allemaal precies zo uit als op de foto's en de kinderen en ouders waren precies zoals ik verwacht had. De eerste dag heb ik veel met de moeder gepraat en alles gehoord over de 2 meiden. En natuurlijk veel met ze gespeeld, we konden het gelijk goed met elkaar vinden. Mary is vroeger zelf ook au pair geweest dus ze begrijpt dat ik met mn taal zit en snapt hoe ik me voel als nieuwkomer in een gezin.Het communiceren gaat me tot mijn verbazing erg goed af en ik leer erg veel van de kinderen, de oudste (6) legt me alles haarfijn uit en de jongste (3,5) geeft er niet zo om en vraagt dan waarom ik haar nou af en toe niet versta of begrijp waarop Louise zegt; She comes from another country with another language so somethimes she can't understand you. So very cute!! We hebben de eerste dagen vooral elkaar goed leren kennen en ik heb de belangrijkste plekken gezien (school, sportclubs, het strand, winkels en natuurlijk de leukste cafés). Vandaag was mn eerste echte werkdag, het ging erg goed en heb een leuke dag gehad met de meiden. Mary was vroeg thuis van haar werk dus had ik even een brake, perfecte timing om naar het winkelcentrum te gaan en wat rond te wandelen, gelukkig hoef ik het shoppen niet te missen want ze hebben hier erg leuke winkels! Tijdens het eten fluisterde Louise bij haar moeder in haar oor dat ze alvast ging bedenken hoe ze me hier kon houden wanneer ik wegga.. waarop iedereen erg hard moest lachen. Dat is een goede binnenkomer! Laura gaat volgende week pas naar school dus breng nu extra veel tijd door met haar, zo kunnen we elkaar ook beter leren begrijpen denk ik! Ik zou nog wel veel meer kunnen schrijven maar stop ermee want het is toch best wel vermoeiend om de hele dag een taal te spreken en verstaan wat eigenlijk 'voor mij dan' totaal vreemd is.

In het weekend ben ik vrij dus heb dan alle tijd om een wekelijkse blog te schrijven :)

Reacties

Reacties

Patricia

Hee lianne! Leuk om te lezen en ben benieuwd naar wat mooie foto's van de omgeving en je nieuwe kids uiteraard! ;) mooi dat ze je nu al willen houden, want Sacha vroeg zich af wanneer je eindelijk terug komt!

Paula Kalverboer-Slotboom

Veel plezier in Ierland, we zullen je blijven volgen.

Nienke

Klinkt goed! Geniet van je tijd daar:)

margret vermeulen

Hoi Lianne, wat klinkt het allemaal leuk. de foto,s zijn ook mooi. Heel veel plezier in Ierland!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!