lianneroeleveld.reismee.nl

Week 3 in het prachtige Ierland

Hoi lieve volgers :)

Sinds afgelopen maandag ben ik dan 'echt' aan het werk gegaan na 2 weken een beetje meegelopen te hebben in het gezin! Beide kids gaan nu de ochtenden tot 1uur naar school en na de lunch hebben ze op één dag na elke dag allerlei leuke activiteiten en sporten. De dagen vliegen voorbij, vandaag was ik voor het eerst naar de (gratis) Engelse les gegaan die er voor iedereen is die maar zijn of haar Engels wilt verbeteren. We waren met een groepje Au Pairs heen gegaan en hadden een soort 'les' verwacht met conversaties en kleine simpele gesprekjes zodat we elkaar onderling moesten helpen en proberen te verbeteren maar hadden verder geen hoge verwachtingen, alleen dat hadden we fout gedacht ; 2 uur later liepen we de plaatselijke tennisclub uit met 2 a4tjes huiswerk en hadden we van alles geleerd over wars and weapons... Dat was helemaal het tegenovergestelde! Maar goed gelukkig heb ik Louise die voordat we überhaupt thuis waren bedacht had dat we gezellig na het avondeten samen ons huiswerk kunnen maken en dat ze me zou helpen als ik het niet begreep, hoe zoet is dat! Vanaf volgende week ga ik naar een andere school om nog meer Engelse lessen te volgen en misschien kan ik via hun uiteindelijk een Cambridge examen doen :)

Vandaag tijdens de engelse les werd ik voorgesteld aan een wat oudere Nederlandse dame (de eerste nederlandse die ik tegenkom hier) die ook naar deze plaats kwam als Au Pair een paar (ongeveer 25) jaar geleden en niet meer is terug gegaan, het was een hele omschakeling om weer even in 'real life' Nederlands te praten maar erg grappig en stiekem wel fijn! Afgelopen weekend ben ik met 2 Au Pairs naar Midleton geweest en hebben we een wiskytour gedaan door een oude fabriek en het stadje bekeken. Het is erg fijn dat er zoveel Au Pairs in het zelfde plaatsje wonen en als er een nieuwe Au pair aangekomen is die gelijk geïntroduceerd wordt in de groep. We zitten met z'n alle (ong.20) in een Whatsapp groep dus als er iets leuks te beleven valt in town of iemand trek heeft in een koffietje wordt dat erin gezet en zit je (als je toevallig vrij bent en zin hebt) binnen 10 minuten aan een heeerlijke Irishe coffee. En jullie zullen me waarschijnlijk niet geloven maar ik heb de afgelopen 2 weken maar 2 ochtenden regen gehad! Ik heb van de week zelfs in m'n hempje in de tuin gezeten, ik had nou nooit verwacht dat dat me zou overkomen hier! Het weer begint nu wel een beetje om te schakelen dus denk dat het tijd wordt om toch maar mn regenpak uit de verpakking te halen en mijn winterjas uit de kast te pakken.

Het is me trouwens na een paar avonden zoeken eindelijk gelukt om een paar foto's te plaatsen op mn site van de omgeving en mn lieve kids, dus degene zonder facebook, want daar staan er al een paar kunnen daar een kijkje nemen als het hun intresseert :)

Tot snel weer!

Reacties

Reacties

Lieke

Hi Lian!! Klinkt allemaal echt helemaal super :) echt heel gaaf dit.
X

ella

leuk hoor dat het zo goed gaat. dank je voor de kaart .lijkt wel vakantie van plaats werk gr ella

Edith

Hoi lieve Lianne, wat leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er van.
Hele hartelijke groeten van Henjo, Edith, Chris en Lucas.

roxanna

Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt Lianne! Mooie ervaring!

Groetjes uit Ilpendam :)

roxanna

Ene....ik heb nog een leuk nieuwtje; ik ben in verwachting van ons tweede kindje! Toen je weg ging kon ik het je nog niet vertellen! Haha.

Groetjes Roxanna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!