lianneroeleveld.reismee.nl

I get used to it now!

Zoals ik in een van mijn eerste blogs gescheven had dat ik de weekenden lekker vrij ben en dan alle tijd heb om een blog te schrijven is dus niet waar.. Heb het ondanks ik eigenlijk een luizeleventje heb het toch best druk, met vooral erg leuke dingen gelukkig! Van de week heb ik een nieuwe racefiets gekocht om daar maar even mee te beginnen omdat ik dat toch wel een beetje miste en ik voor Hugh zn fiets die ik mocht gebruiken als we niet steeds alles moesten verzetten iets te klein was haha (voorspelbaar)! En het hier natuurlijk prachtig is om lekker te fietsen. Zondag ochtend is er een fietsgroep die ongeveer 60 kilometer door de bergen fietst, waar ik waarschijnlijk elke zondag mee mee ga fietsen als het de zaterdagavonden niet al te gezellig was en als ik het een beetje gewend ben om met hoogte verschillen te fietsen. Dat is toch pittiger dan verwacht! Vandaag ben ik een stukje gaan fietsen en had bedacht dezelfde weg maar dit keer omhoog terug te fietsen om even te kijken hoe dat zou zijn om een berg te 'beklimmen'. Dat zijn wij Nederlanders natuurlijk helemaal niet gewend, na thuiskomst vertelde ik Hugh dat het toch wel zwaar was om een berg te 'beklimmen' waarna hij me totaal uitlachte en zei dat dat niet eens te vergelijken is met een klein heuveltje en de bergen die de zondag groep fiets. Eerst maar even de aankomende paar weken oefenen denk voordat ik dus met ze mee wil gaan..

Dan nu toch maar even tijd gemaakt om weer een leuk verhaaltje proberen te schrijven want krijg al een paar dagen/weken de vraag van moeders wanneer ik nou weer eens iets schrijf. Inmiddels heb ik er hier alweer bijna 8 weken opzitten en ben helemaal deel van het gezin geworden, zo voelde het eigenlijk na de eerste paar weken al maar het gaat steeds beter. Ik hoef niet meer telkens te vragen of ik nog iets kan doen maar zie nu wat er gebeuren moet of als ik even kan inspringen of helpen met het aankleden van de meiden als Mary een beetje haast heeft 's ochtends. Elke maandagochtend verbazen we ons weer dat er alwéér een week voorbij is en dat de tijd zo vreselijk snel gaat. Volgende week komen mijn ouders al een weekje hier naar toe om met zn 3tjes door het westen van Ierland te touren. Ben al een paar dagen druk bezig om samen met Mary en Hugh de allermooiste plekjes op te zoeken wat we kunnen gaan bezoeken en verschillende B&B's te boeken wat nu eindelijk gebeurd is! Het weekend erop is het Helloween, de meiden zijn al helemaal door het dollen heen en kunnen niet wachten om verkleed langs alle huizen te gaan en trick&treat te roepen en het allerbelangrijkste de snoepjes te krijgen. Nadat ik ze verteld heb dat het in Nederland niet zo uitgebreid gevierd wordt als bij hun voor de kinderen zijn ze al weken bezig om mij voor te bereiden en klaar te maken voor de 'big' Helloween party. Heb zelfs al aangeboden gekregen om een van hun heksenjurken te lenen, en hoe ik op z'n aller engst trick&treat moet zeggen. Volgende week maandag ga ik met Laura haar peutelspeelzaal mee met een uitje naar het bos om allerlei herfst dingetjes te zoeken en de grootste en mooiste pumpkin uit te zoeken die ze met zn alle om gaan toveren in de welbekende helloween pompoen. En het weekend daarop komt mn lieve vriendinnetje alweer hierheen voor een paar daagjes om te zien wat me hier allemaal bezig houd en gaan we een weekendje Cork verkennen. Allemaal super leuke dingen dus voor mij in het vooruitzicht!

De afgelopen weken heb ik veel gedaan, met een paar andere au pairs zijn we naar het prachtige Kilkenny, Kinsale en Cork geweest om daar de beroemde kastelen, kerken ,monumenten, grotten en natuurlijk winkels te bezoeken. Op de mooiste dag van de afgelopen weken heb ik lekker met de meiden in de tuin gepicknickt omdat het toen veels te mooi weer was om binnen te zitten ( wat ik me dus echt niet had voor kunnen stellen) en we gaan bijna elke dag wel naar het strand of de speeltuin om lekker uit te waaien en te spelen. Wel fijn om dan soms even naar het Nederlandse weer te vragen wat veel slechter is tot nu toe dan hier.

Samen met Hugh en Louise ben ik naar een hurling match geweest hier in de stad. Ik heb echt m'n ogen uitgekeken en na een aantal keer mezelf afgevraagd te hebben; huh, mag dat wel, geen rode of gele kaart? en; wat een idioten zeg... kwam ik erachter dat er gewoon GEEN regels bij die sport zijn! Wel gaaf om te zien en meer te weten te komen over andere en vooral Ierse sporten.

Om alles even kort samen te vatten; Het gaat me hier ontzettend goed af en ga het steeds meer naar mijn zin krijgen en een steeds hechtere band creëren met de ouders en de meiden. Vorige week zouden ze bijvoorbeeld echt niet even met me komen knuffelen of op mn schoot zitten als papa of mama in de buurt was maar nu zijn ze soms niet van me af te slaan haha! wat ook wel weer erg fijn is en me een super goed gevoel geeft :) , het enige wat ik nog steeds niet onder de knie heb is het eerst rechts en dan pas links kijken voordat je de straat over wilt steken, maar voor de rest ben ik helemaal op mijn plekje in dit prachtige land met een geweldige familie en het nog prachtig weer is en mijn regenpak nog veilig in de kast ligt ????

Reacties

Reacties

Edith

Hoi lianne, wat een leuke verhalen schrijf je. Het enthousiasme spat eraf. Groetjes van ons vanuit heel ongezellig weer.

Bertine

Hoi Lianne, wat kan jij leuk schrijven! En top dat je het zo naar je zin hebt in Ierland! Geniet ervan! Heel veel succes!
Groetjes van de Willigjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!