lianneroeleveld.reismee.nl

Second part of my adventure

Ik ben inmiddels alweer drie weken terug in Dungarvan na twee weken thuis 'vakantie' gevierd te hebben. Het is een beetje gek om vakantie te zeggen want eigenlijk was ik gewoon thuis maar het voelde toch een beetje als vakantie vooral omdat ik zoveel leuke dingen heb gedaan en ik me hier ook erg thuis voel in de familie en de plaats waar ik verblijf. Toen ik aankwam op het vliegveld na twee weken natuurlijk Nederlands gepraat te hebben en ik weer Engels moest praten merkte ik zelf voor het eerst echt het verschil tussen nu en vijf maanden geleden. Ik was stiekem wel een beetje trots op mezelf want had vorig jaar nooit kunnen bedenken dat zelfs ik! de Engelse taal zou kunnen en willen leren. En zoals de eerste keer dat ik aankwam op het vliegveld in Cork was mijn familie nergens te bekennen, dit keer geen problemen met het parkeren van de auto maar een kerststalletje wat natuurlijk veel leuker is om als bijna 4 jarige naar te kijken in plaats van saai op mij te wachten. (That's one of the reasons I like kids). Mijn koffertje werd door de jongste naar de auto gedragen en ik voelde me gelijk weer op m'n gemak hier ondanks dat de eerste paar dagen weer even moeilijk waren.
De afgelopen 3 weken heb ik vooral veel uitgerust van de drukke vakantie, dat was ik niet meer gewend na m'n toch wel erg relexte nieuwe leventje hier. Van kerst en oud en nieuw vieren met familie en vrienden tot een wandeling bij het Amsterdam light festival, wintercircus, theatershow Loes en Marlie, avondjes uiteten en bioscoop en natuurlijk lekker geshopt. Maar ik kan er weer een paarmaandjes tegen aan nu!
Het is alleen wel jammer dat bijna alle au pairs waar ik ongeveer samen mee gestart was eind augustus hun draai toch niet konden vinden hier en weer naar huis zijn gegaan. Er zijn wel een heleboel nieuwe au pairs aan gekomen in de omgeving dus binnenkort die ontmoeten en proberen te ontvangen zoals ik ook erg fijn ontvangen werd toen ik hier aan kwam. Als ik er nu aan terug denk was dat eigenlijk echt verschrikkelijk, er was toen een hele grote hechte groep waar je dan zo in komt als nieuweling maar nu ben ik met nog 2 andere meiden de Au Pairs die hier het langste zitten, dan zie je pas hoe snel de tijd eigenlijk gaat.

De volgende vakanties zijn inmiddels ook al gepland, Margreet, mijn beste vriendin komt eind maart deze kant op om samen St. Patricks day te vieren en een paar dagen door te brengen in Cork en Dungarvan om mijn twee lieve meiden en host ouders te ontmoeten. De band tussen de meiden en mij en mijn host parents word elke week weer hechter, ik ben nog steeds erg blij dat ik deze keuze heb genomen en dit avontuur gewoon ben aangegaan ookal is het soms even doorbijten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!