lianneroeleveld.reismee.nl

I'm going on an adventure!

Hoi allemaal,

Zoals de meeste van jullie al weten gaat mijn reis als Au Pair naar Ierland, ik verblijf in Dungarvan bij een super lief, spontaan en gastvrij gezin. Toen ik een paar maanden geleden bedacht dat ik heel misschien wel als Au Pair naar het buitenland zou willen had ik nooit gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan en dat ik zo snel een leuk gezin zou treffen.
De belangrijkste reden dat ik naar het buitenland wilde (terwijl ik eigenlijk helemááál geen avonturier ben) is om goed engels te leren spreken en verstaan, en natuurlijk het werken met kinderen wat ik erg leuk vind. Na een opleiding afgerond te hebben als Pedagogisch medewerkster afgelopen februari en een half jaar op het kinderdagverblijf gewerkt te hebben in Ilpendam ga ik nu 'echt ' voor 2 hele lieve meiden zorgen.
Nadat ik van de organisatie te horen heb gekregen dat ik geaccepteerd ben als Au Pair voor het programma ging het allemaal erg snel. Ik kreeg die zelfde dag nog een mailtje van de partnerorganisatie uit Ierland voor een kort skype gesprek al een paar dagen erna. Ik was super zenuwachtig want dan kon ik alleen maar Engels praten, anders verstonden ze me niet.. Gelukkig waren het allemaal erg makkelijke vragen en was het gesprek zo voorbij. Een aantal dagen later kreeg ik al een mail met daarin de documenten van mijn eerste gezin waarmee ik een match had! Dit was jammer genoeg niet helemaal het gezin waar ik naar op zoek was. Bij de 2e match was het gelijk raak, de brief en de documenten met foto's sprak me erg aan. Bij het zien van de foto's en het lezen van de brief voelde ik gelijk al een soort klik. Ik heb met het gezin een skype gesprek gehad wat erg soepeltjes en leuk verliep en daarna zijn we beide akkoord gegaan. Zij met mij als Au Pair en ik met hen als gezin. Toen ik te horen gekregen heb dat ik geplaatst ben in het gezin en al over 1,5 maand vlieg begon ik ineens na te denken wat ik nog allemaal moet regelen, vlucht, verzekeringen, telefoonabbonementen, EHBO/safety cursussen noem maar op. Ik vind het erg leuk om al deze voorbereidingen te treffen voor mijn avontuur en heb er uiteraard erg veel zin in!

Ik wil proberen deze blog gedurende mijn verblijf in Ierland regelmatig bij te houden en al mijn leuke en (hopelijk niet) minder leuke ervaringen met jullie te delen.

Tot snel!

Lianne

Reacties

Reacties

ella

veel succes

margret

wat spannend allemaal heel veel succes en ik ga je zeker volgen, Dikke knuffel van ons allemaal.

Caroline

Wat schrijf je leuk! Mick en Josie gaan je missen hoor!!

Sabrina

Succes meis !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!