lianneroeleveld.reismee.nl

Midweekje/ St. Patricksday met Margreet

Woensdag 16 maart om 21.30 landde Margreet op het vliegveld in Cork om samen vijf gezellige dagen door te brengen in Cork en Dungarvan. Vanaf het vliegveld zijn we met de bus naar het centrum gegaan en daarna straightaway de pub in om onze dagen goed te beginnen. We verbleven in een erg mooi B&B in Cork op een berg waardoor we uitzicht hadden over de (bijna) gehele stad. Donderdag was het St. Patricksday, de dag die je als Ier niet kan missen, het is een beetje te vergelijken met Koningsdag voor ons. De ochtend, na een heerlijk Iers ontbijtje hebben we onszelf met vanalles groens versierd (zie foto's) en rond het middaguur begon de parade wat iets minder spectaculair was dan we verwacht hadden. Dat hebben we later dubbel en dwars goed gemaakt met het ‘groene’ bier in een gezellige kroeg waar we door een mix van Ierse en Metal muziek op afgelopen waren. Vrijdag zijn we de toerist uit gaan hangen en zijn we door Cork gaan wandelen en hebben we de Engelse markt bezocht en lekker in een park gezeten in het zonnetje. Zaterdag ochtend zijn we met de bus naar Dungarvan gegaan zodat ook Margreet mijn familie kon ontmoeten. We hebben gezellig even koffie gedronken met mijn hostouders en zijn daarna wat gaan lunchen bij de Interlude. Om al het lekkere (en vele

Undecided
) eten en drinken van de afgelopen dagen er weer even af te sporten zijn we naar het strand gefietst en daar lekker gewandeld. ’s Avonds hebben we met de familie en tante gegeten en zijn we daarna met wat Au Pairs uit gegaan. Zondag tegen de middag hebben we na nog een overheerlijke scone de bus weer terug gepakt naar het vliegveld. We hebben een paar heerlijke dagen gehad en samen veel lol gehad! Ik ben erg blij dat ook mijn beste vriendin nu, na mijn ouders en vriendin mijn host familie en verblijf plaats gezien heeft om zo nog een beter beeld te krijgen van mijn leven hier in Ierland.
Nu (3-4) ben ik weer terug in Dungarvan na 2 heerlijke weken in Nederland geweest te zijn voor de laatste 2 maanden als Au Pair.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!