lianneroeleveld.reismee.nl

Alweer een paar prachtige weekjes achter de rug!

Het is alweer halverwege november, dat wil zeggen dat ik een heerlijke vakantie met vaders en moeders achter de rug heb, de 'grote/hilarische' halloweenshow van de dramalessen van de meiden met natuurlijk het trick&treaten en de bijbehorende appel-hap spelletjes voor halloween en een super gezellig weekendje met Sydonie!

Om maar even te beginnen met de vakantie met mn ouders; Mijn tas stond al ingepakt en ik zat vroeg op de zaterdag ochtend aan het ontbijt met Mary. Vanaf het thuisfront begrepen dat vaders en moeders onderweg waren naar het vliegveld al een paar uurtjes geleden dus dat zal wel goedkomen, snel even tandjes poetsen en dan richting het vliegveld om vanaf daar samen met de gehuurde auto naar Kenmare te rijden want vandaag was de laatste dag dat de bloementuinen op een klein eilandje vlakbij Kenmare waar ik hele mooie verhalen over gehoord heb nog open is dus daar moesten we natuurlijk naar toe. Het was prachtig weer die dag terwijl de voorspellingen iets minder waren, wat een mazzel allemaal! Tot het moment dat mijn telefoon ging en ik een paar minuten later begreep dat de twee helden op de verkeerde plek op schiphol lekker koffie zaten te drinken terwijl het vliegtuig aan de andere kant van schiphol inmiddels al de gate geopend had en de passagiers (die het wel begrepen) aan het boarden waren, maar de sprint (die ik echt had willen zien!) had geen zin gehad en de gate was al gesloten toen ze hijgend aan de andere kant van schiphol arriveerde.. Daarna hebben we allebei keihard gelachen toen we realiseerde dat dit echt niemand anders kan overkomen alleen hun haha.. Nadat de tranen weggeveegd waren (van het lachen uiteraard) zijn ze gaan kijken of er nog een plekje vrij was in het vliegtuig voor diezelfde of de volgende dag. Toch wel een beetje in spanning afgewacht of het nog doorging want had me stiekem wel verheugd op een weekje met m'n ouders en de planning lag al een paar weken klaar! Ondertussen was ik met een au pair een rondje gaan fietsen omdat het zulk mooi weer was, toen ik het verlossende telefoontje kreeg ( nog steeds verder lachend en met veel ongeloof hoe dit had kunnen gebeuren) ; We komen morgen om dezelfde tijd!
En daar waren ze, een dag later maar evengoed niet minder, gelijk doorgelopen naar de autoverhuur want we konden geen minuut meer verliezen van de strakke planning waar we al een dag van moesten missen. En ja hoor volgende probleem; mevrouw wilt u uw pincode van de creditkaart (speciaal aangeschaft voor het huren van de auto) even invoeren en op OK drukken? Ja natuurlijk zegt mijn moeder waarna ze ons ineens een beetje verbazend aan kijkt.. Ohneee ik ben hem vergeten zegt ze ineens waarna mijn vader en ik natuurlijk weer helemaal in een deuk liggen.. Uiteindelijk heb ik met mijn pinpas de auto moeten betalen omdat beide pinpassen van m'n ouders ook niet geaccepteerd werden wat nog steeds een raadsel is waarom niet.Nadat alles geregeld was een klein uurtje later zijn we in onze auto gestapt en kon het grote avontuur beginnen! De TomTom lag al klaar maar nadat hij ons al binnen 10 minuten de verkeerde kant op stuurde hebben we alles op de ouderwetse manier met een kaart gedaan! Best leuk eigenlijk kaartlezen :). 'Wat zal er nu nog meer allemaal mis kunnen gaan', vroegen we ons af? Een aanrijding.. lekke band ergens in de middle of nowhere.. tsja dat hadden we niet moeten gaan voorspellen want het is nog allemaal uitgekomen ook, gelukkig was de botsing waarbij iemand achterop ons knalde niet helemaal onze schuld ookal stopte vaders voor een rood stoplicht wat niet eens voor ons bedoeld was, maar dat bedachten we later pas. We hadden toch wel een beetje mazzel want er was helemaal niks op beide auto's qua schade te zien! Maar verder hebben we een heerlijke week gehad en veel gezien , onderweg naar Kenmare zijn we over de Healy's pass gereden, wat een prachtige natuur! Het was alleen een beetje vreemd want op van die smalle berg weggetjes waar je amper iets zag en waar je niet harder dan 50 zou durven rijden staan gewoon borden dat je 100 mag.. en dat deed de 'bekende' bevolking daar ook, echt absurd eigenlijk. Onderweg natuurlijk veel stops gemaakt om foto's te maken (Waarvan er een deel op mijn Facebook staan en ik zal ook weer even proberen wat foto's op mn reisprofiel te zetten voor degene zonder facebook om jullie even jaloers te maken van het moois wat wij allemaal gezien hebben). De nacht ervoor was de klok een uur terug gegaan dus het werd al vroeg donker jammer genoeg! 'S avonds heerlijk uit eten geweest in Kenmere, een klein maar erg gezellig stadje. De volgende dag zijn we via allemaal prachtige; stops, wandeling met de beroemde Torc waterfall, oude huizen en mooie gebouwen naar Killarney gereden. Daar hebben we een kerkje bekeken, een oud kasteel, het Muckross house en natuurlijk even geshopt! De laatste 2 dagen hebben we in Dungarvan en omgeving doorgebracht, Hugh heeft ons meegenomen naar een boerderij met een vrachtwagen bedrijf en we hebben veel gewandeld en lekker koffie gedronken en bijgekletst. Al met al een heerlijke week gehad ondanks alle troubles.

De dag nadat m'n ouders terug waren gevlogen naar Nederland, wat beter verlopen was dan de heenreis was het Halloween, de meiden waren natuurlijk al vroeg wakker en hadden er helemaal zin in, halverwege de middag heb ik ze geschminkt terwijl Laura lekker mijn gezicht aan het onder kliederen was, Ach dacht ik; vanavond in de pub zal vast iedereen iets in de halloween style hebben, maar dat viel vies tegen, het is hier dus echt alleen voor de kinderen! Je kon in de pub precies de Au Pairs onderscheiden van de andere jongeren..

Donderdag avond kwam Sydonie voor een weekendje kijken wat ik allemaal uitspook hier. Het was erg fijn om haar weer te zien na een paar weken! Vrijdag moest ik gewoon werken en hebben we samen de meiden naar school gebracht, opgehaald en zijn we s'middags naar de speeltuin geweest, Louise en Laura waren helemaal gek op haar! Dat was zo fijn om te zien, ik had dus een beetje vrij die dag want ze lieten haar niet met rust :) 'S avonds zijn we met Coline (Franse au pair) wat gaan drinken in de pub waar we bijna elk weekend heen gaan, ik wilde haar graag aan mijn au pair vrienden voorstellen en laten zien waar wij uitgaan maar jammer genoeg moest de rest werken of konden niet komen. Zaterdag ochtend zijn we nadat Sydonie eerst een paar liedjes op 'de week ervoor gekochte piano' moest spelen naar Cork gegaan met een andere Franse au pair die ook naar Cork ging en vroeg of we mee wilden rijden. We hadden erg mazzel met het weer (alweer) dus hebben we, na een koffietje met zn 3tjes lekker rondgewandeld, een Kathedraal bezocht, naar de English market geweest en door parkjes gelopen maar vooral veel gekletst en gelachen samen! En toen was het alweer zondag en ging ze weer naar huis.. altijd jammer dat dit soort leuke dingen en weekendjes altijd zo snel voorbij vliegen. Maar het aftellen kan weer opnieuw beginnen en over minder dan 6 weken ben ik lekker 2 weken thuis voor de kerst en oud&nieuw! En het bizarste van de afgelopen weken komt nu nog.. Sydonie was gewoon maar 10 minuten later thuis dan ik weer thuis was, terwijl Dungarvan een uurtje rijden is met de auto vanaf het vliegveld. Dat bewijst dus helemaal de perfecte bus verbinding in Ierland!

Volgend weekend ga ik met 4 andere au pairs een weekendje naar Killarney terug en Dingle en twee weken daarop naar Belfast, helemaal aan de andere kant van Ierland, alweer genoeg leuke dingen in het vooruitzicht dus :)

Tot de volgende blog weer lieve lezers! En leuk dat jullie mn blog gelezen hebben en zo een beetje mee kunnen geieten van m'n leuke avontuur hier waarvan ik over een paar dagen alweer op een derde zit van de 9 maanden.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!