lianneroeleveld.reismee.nl

Weekendje weg Killarney/Dingle en Belfast/Giant's Causeway

Hallo allemaal,

Ik vond het wel weer tijd worden om jullie weer even jaloers te maken met m'n verhalen van de avonturen die ik hier mee maak in het; ik blijf het elke keer weer zeggen, prachtige Ierland. En het land bewijst na afgelopen weekend weer dat het hier zó mooi is! Ik ben afgelopen weekend in plaats van sinterklaas zn verjaardag te vieren afgereisd naar het Noorden van Ierland, wat eigenlijk helemaal geen Ierland is maar de United Kingdom (kan ik ook weer zeggen dat ik daar geweest ben). We zijn vrijdag middag vertrokken met een tussenstop in Dublin om de laatste van de groep op te halen. Daarna zijn we naar Belfast gereden, m'n hostmom had me al een beetje ingelicht over de history van de stad en zelf had ik ook al wat informatie verzameld maar ik had niet verwacht dat het zo een indrukwekkende stad zou zijn. Tijdens de black taxi tour zaterdag ochtend die ik samen met Flavie heb gedaan werd ons alles verteld over de twee totaal verschillende gedeeltes van Belfast, dat de stad door middel van een muur en verschillende gates (die 's avonds om 10 uur dicht gaan als beveiliging) verdeeld is in een katholiek en protestants gedeelte. De chauffeur van de taxi vertelde ons dat het in deze tijd (2015) wel een stuk beter gaat tussen beide geloven en dat ze wel nu samen werken en met elkaar omgaan maar dat je absoluut niet welkom bent in de plaatselijke pub of als je in een gebied van het andere geloof wilt gaan wonen. De muur is dus echt een scheiding tussen beide geloven en ze zijn er voorlopig nog niet klaar voor om de muur af te breken. Voor de rest heb ik niet heel veel van de geschiedenis gehoord wat hij vertelde want de chauffeur praatte met een vreselijk sterk accent! Ben blij dat ik eindelijk het Iers kan verstaan en begrijpen maar dit was toch echt nog even te ingewikkeld haha! Na de taxi tour en een ritje rond de stad zijn we naar het beroemde Titanic museum geweest waar de Titanic gebouwd is, en voor het eerst ter water gegaan is. Er was het weekend een alert voor stormen en hefige windstoten maar die hebben we gelukkig niet mee gekregen, we hadden zelfs erg mooi weer zondag terwijl het Noorden van Ierland bekend staat om regen en slecht weer. Om even bij te komen van de indrukwekkende ochtend zijn we wat kerkjes gaan bezoeken en uiteindelijk op een gezellige kerstmarkt beland midden in het centrum met zelfs een Hollandse poffertjes kraam :).

De volgende ochtend zijn we naar bijna het topje van Ierland gereden om de Giant's Causeway te bewonderen en over de Carrick-a-Rede robe bridge te lopen die vanaf 1755 gebruikt werd door een visser om vanaf de andere kant van de brug bij zijn vissersbootje te komen. Ik heb een paar foto's geplaatst van het weekend zowel op Facebook als in mijn blog voor de gene die het leuk vinden om te bekijken. Zelf kan ik niet stoppen met naar de foto's te kijken ookal was het in het echt nog 100x zo mooi!!

Twee weekendjes eerder was ik met het zelfde groepje en nog een andere Spaanse Au pair naar Killarney en Dingle geweest, in Killarney was ik ook met m'n ouders geweest in de herfstvakantie ,we hebben dit keer ongeveer de zelfde plekjes en dingen bekeken maar de landschappen en kastelen werden er eigenlijk alleen maar mooier op! Het weer was goed en hebben het met zn alle erg gezellig gehad!

Al met al weer een top tijd gehad.

Tot over een paar weken weer! Nadat ik lekker 2 weken terug geweest ben in Nederland om kerst en oud en nieuw te vieren met m'n familie en vrienden :)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!