lianneroeleveld.reismee.nl

Dublin/Foodfestival/Birthdayparty and a lot more

Weer even een update van de afgelopen maand hoor, en waarschijnlijk ook één van mijn laatste blogs die ik nu ga schrijven. Wat begon als idee om regelmatig een kleine update op mijn pagina te plaatsen van mijn leven hier in het prachtige Ierland is uiteindelijk een maandelijks verhaaltje geworden. Het is toch wel lastig om de tijd en zin bij elkaar te rapen en iets te gaan schrijven maar het is me weer gelukt hoor!
De afgelopen maand heb ik weer veel beleefd. Ik heb een heerlijke paasvakantie gehad in Nederland, het was erg fijn om iedereen weer even te zien en leuke dingen te doen met m’n vrienden en familie na 2,5 maand. Dat is het fijne aan Ierland je kan zo even voor een weekje naar huis vliegen om iedereen weer even te zien. Het afscheid nemen was weer even lastig, maar toen ik met het vliegtuig weer op Ierse bodem landen voelde ik me gelijk weer thuis.

Het weekend van 15 t/m 17 april was het jaarlijkse Foodfestival in Dungarvan! Eten van over de hele wereld was op de markt te krijgen (behalve vanuit Nederland natuurlijk). Ik ben bijna het hele weekend met mijn Au Pair vrienden op de markt geweest, lekker rondgelopen en natuurlijk heel veel gegeten. Zaterdag was ik met Flavie meegegaan met een bus tour naar de bierbrouwerij in Dungarvan waar we om 10.00uur ’s ochtends een proeverij hadden, een oesterfarm (waar ik na al m’n moed bij elkaar geraapt te hebben een oester heb geproefd, dat was eens maar nooit meer!), een art gallery, een zeewier gezondheidscentrum met zeewier baden. We hebben daar een heerlijke lunch met zeewier soep en brood gegeten, best lekker! De tour was in het Iers(Gaelic) en Engels, dus ook nog een paar echt Ierse woordjes geleerd. Dat is echt een lastige taal! Ik ben blij dat mijn familie en kids gewoon Engels praten, er zijn veel families hier die hun kinderen naar een Ierse school sturen waar ze de hele dag alleen maar Gaelic mogen praten. Ik ben al blij dat ik er uit kom met m’n Engels, wat overigens erg goed gaat nu (:

Na het foodfestival even een weekje gewerkt en het weekend van 23 en 24 april ben ik met Ilaria en Flavie naar Dublin gegaan. Ik vond het niet kunnen om Ierland (nu al over 4 weken) te verlaten zonder de hoofdstad bezocht te hebben! Ik vond de stad persoonlijk een beetje tegenvallen de sfeer was heel anders dan de rest van de plekken waar ik geweest ben en de mensen kijken niet op of om naar je. In de rest van het land doen ze dat wel! Dat vind ik zo leuk aan Ieren, het zijn erg aardige en hulpvolle mensen. Ondanks het tegenvallen van de stad en de bevolking in Dublin hebben we leuke dingen gedaan. We zijn naar het Guinness storehouse geweest, Trinity College Library met het beroemde Book of Kells, St. Stephen’s Green en we zijn ’s avonds naar een paar pubs en de Temple bar geweest. Hier hebben we ook nog een andere Au Pair ontmoet die ik toen ik aankwam in Dungarvan 8 maanden geleden 1 keertje gezien had. Zondag naar een klein museumpje geweest en lekker rond gewandeld door de stad voordat we de bus terug pakte die ons 3,5 uur later weer afzette in Dungarvan.

Afgelopen week was Sydonie hier voor de meivakantie. We zijn 2 weekendjes in Cork geweest en 3 dagen hier in Dungarvan, omdat ik gewoon moest werken. We hebben een heerlijke week gehad met aan het begin gelukkig erg mooi weer en het laatste weekend jammer genoeg alleen maar regen. Het eerste weekend hebben we Coca Cola fietsen gehuurd en zijn we door Cork gaan fietsen. We zijn naar een erg mooi park en een meertje gefietst. Verder lekker rondgelopen, winkeltjes bekeken, drankjes gedronken en we zijn uit geweest. 4 mei heb ik mijn verjaardag gevierd met Sydonie en m’n Ierse familie. Ik heb allemaal leuke kaartjes en cadeautjes uit Nederland gekregen! Het was wel gek om hier m’n verjaardag te vieren maar wel leuk om dat ook hier mee te mogen maken.

Het eind is nu toch echt in zicht. Ik heb het vliegticket naar huis is geboekt en de familie heeft al een nieuwe Au Pair gevonden. Het is wel leuk dat ik haar nu ook een beetje kan voorbereiden op haar nieuwe leven hier. Toen ik hier aankwam had ik niemand om mee te praten over de familie en de over plek waar ik zou gaan wonen. Aan de ene kant erg fijn, maar ik vind het leuk om het nieuwe meisje uit Duitsland voor te bereiden op haar avontuur hier in Ierland met deze geweldige familie!

Tot de volgende blog! (waarschijnlijk vanuit Nederland)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!